Vizyon proje hafif raylı sistem


Sapanca’nın dışarısına çıktığımızda, sınırlarımızın ardında Sapanca’nın ne kadar önemli bir isim olduğuna sıklıkla tanıklık ediyoruz. Dış dünyada Sapanca değerlendirilirken çok ayrı bir kefeye konuyor. Nedendir bilinmez! Reklam, tanıtım, fısıltı, tavsiye, realite, görülmüşlükler ve yaşanmışlıklar. Su, doğal güzellik ve jeopolitik konum. Yirmi beş milyon nüfus barındıran metropol şehir İstanbul’a bir saat, iki milyon nüfus barındıran sanayi şehri Kocaeli’ne yirmi dakika, bir milyon nüfus barındıran Sakarya’ya on beş dakika uzaklıktasınız. Yanı başınızdaki otuz milyon nüfus sabahın erken saatlerinde başlıyor koşuşturmacaya, gecenin geç saatlerine kadar dur durak bilmiyor. Efor düşmüyor. Yirmi iki saat ayaktalar. Şehirler uyumuyor. Adeta dört vardiya çalışan fabrikalar gibi. Temponun içerisinde daralan ve boğulan insanlar yoğun çalışma mesailerinden arta kalan zamanlarında kendilerini botanik bahçelerine, sahil kasabalarına, sessiz ortamlara atabilmek için can atıyorlar.

Sapanca; fiziki şartları, ulaşım kolaylığı, marka değeri, hizmet kalitesi ve sunduğu olanaklar sayesinde bu metropol şehirleri kendine rahatlıkla çekebilecek niteliklere sahipken neden halen yerinde sayıyor? İlçenin kendi dinamikleri dışında ticari hacminin artabilmesi için mutlak suretle ilçeye dışarıdan ziyaretçilerin gelmesi gerekmiyor mu? Sapanca’da her şey neden kendiliğinden gelişiyor? Spontane olmak zorunda mı? Güne göre, ana göre tavırlar sergileniyor. Süreçler ve ticari bakış açısı sürekli değişkenlik gösteriyor. Ortaya bir türlü planlama konmuyor. Tabiri caizse herkes kendi kafasına göre takılıyor. Rüzgar ne tarafa eserse vatandaş bir an önce rüzgar yönünde pozisyon alabilmenin derdine düşüyor. Hesapsız, kitapsız. Talep nereye yöneliyorsa arz orada oluşturuluyor. Arz patlaması yaşanınca çöküş hemen arkasından geliyor. Çok kazanırım sevdası kabusa dönüşüyor. Tüm bu karmaşıklığın arasında Sapanca hem ilçeye yerli turist çekmede hem de günlük insan akışı sağlama noktasında çok yetersiz düzeyde kalıyor.

Kuşkusuz ilçeye insan akını olursa, ilçe kalkınır. İlçe kalkınınca farklı sektörlerde Sapanca da kendine yaşam alanı bulur. Hayat doğallığın arasında akıp gider. Peki, nasıl insan çekebiliriz. Tabii ki ulaşım kaynaklarını zenginleştirerek. Alternatif ulaşım araçlarını sunarak. Konforlu yolculukların zeminini hazırlayarak. Sapanca demir ağlarla örülü. Batıyla doğuyu birbirine bağlayan raylara refakat ediyoruz. Haydarpaşa – Adapazarı ekspresinin binlerce insanı Sapanca’ya taşıdığını bilmeyeniz yoktur. Hatta o günlere özlem de duyuyor olmalısınız. Zaman zaman geçmişi yad ederiz. Büyüklerimizin anlattıklarını can kulağıyla dinleriz. İstanbul’dan Sapanca’ya özel tren seferleri düzenlenen günleri anlatırlarken halen iç geçiriyorlar. Göl kıyısına piknik yapmaya, sahilde turlamaya, yamaçlarda serinlemeye, meyve sebze bahçelerinden sepet sepet ürün toplamaya gelenler dolu dolu bir günün ardından Sapanca’dan ayrılırken gözleri arkada kalır, buruklukları yüzlerini yansırmış. Hey gidi günler!

Sapanca’da gelecek dönemin en önemli hizmeti kesinlikle “hafif raylı sistem” olacaktır. Adapazarı - Sapanca, İzmit – Sapanca arasında başlatılacak tren seferleri Sapanca’ya binlerce insanı taşıyacak, ziyaret etme düşüncesini hayata geçirmesini sağlayacaktır.
 Ayak alışkanlığını vücut bulduracaktır. İnsan devir hızı, üzerine üzerine koyarak yükselmeye başlayacaktır. İlçe halkının dış seyahatini kolaylaştıracak, geliş gidiş mesafesinde de zaman kaybını ortadan kaldıracaktır.  Türk halkı treni ve tren yolcuğunu seviyor. Neden halkımızın sevdiğini halkımıza hediye etmiyoruz. Bugün İstanbul – Kars arasında butik kültür turları düzenleniyor. Kafileler halinde yolculuklar yapılıyor. Yataklı ve restoranlı trenler büyük ilgi görüyor. Doğu ekspresine aylar sonrasına dahi bilet bulma imkanınız neredeyse imkansız. Kapalı gişe. Sapanca halkı “Hafif raylı sistemi” istiyor.

Halkımıza naçizane tavsiyem. Yaklaşan yerel seçimler öncesinde Sapancamızı yönetmeye talip olan adaylardan “Raylı Sistem” için çalışma yapmalarını, ortaya irade koymalarını talep edin. Sapanca’nın raylı sistemle çok ama çok yol kat edebileceğini, Sapanca’ya kısa vadede yapılacak en büyük hizmetlerden birinin bu olacağını sesli olarak düşünüyorum. İşte Vizyon! Sağlıcakla kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Sadettin Tantan"

“Stad yerinde ağırdır” (Butik Stadyum)

Beşiktaş Jimnastik Kulübü’nü Sapancalılar kurdu!