Daraltılan Sapanca girişi tehlike saçıyor!
Sapanca’nın klişeleşmiş ve artık bıkkınlık vermiş sorunlarından bir tanesi dar
yolları ve siyasetçilerin her dönem ağızlarına sakız yaptıkları genişletme
vaatleridir. Yıllardan beri süregelen bu problemlerin geldiğimiz çözüm noktasındaki
durumu ise koskoca bir hiçtir. Sapanca’yı,
Kocaeli ve Sakarya’ya bağlayan iki ana arteri var. Doğu ve Batı. Karayolu ile
Tem dışında Sapanca’ya seyahat etmek isteyen her vatandaş bu iki güzergahı
kullanmak zorunda.
Birkaç yıl önce Arifiye Belediyesi göle sıfır Gölbaşı Park’ı inşa etti. Bu park kısa bir süre içerisinde yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı oldu. Talep öylesine fazlalaştı ki Sapanca – Arifiye anayolu üzerinde araç parkları yapılmaya başlandı. Göl Park girişi Sapanca anayolu üzerine bitişik olunca trafik problemleri baş gösterdi. Arifiye Belediyesi’nin bu projeyi hayata geçirirken gelecekte oluşabilecek trafik kargaşasını dikkate aldığını kesinlikle düşünmüyorum. Yaklaşık 90 bin m² alana tesis kuruyorsunuz, fakat aynı noktadan tek bir giriş ve çıkış veriyorsunuz. Bu giriş ve çıkışın bulunduğu nokta vızır vızır işleyen anayola bitişik. Bitişik olduğu anayolun genişliği 12 metre. Tek şerit. Araçların herhangi bir anormal durumda sağa ve sola refleks yapabilecekleri bir kenar şeridi yok. Ne hikmetse Karayolları bizim görebildiklerimizi görememiş! Mevcut halin işleyişine müsaade etmiş! Perşembe’nin gelişi Çarşamba’dan belli olur deyimiyle bunun çilesini halk çekiyor, özellikle yaz aylarında maddi hasarlı trafik kazalarından maalesef geçilmiyor. Yolda ilerleyen araç sürücüleri, nereden hangi aracın ne şekilde çıkabileceğini direksiyon başında hesaplarken adeta dokuz doğuruyor. Böylesine büyük ve ciddi bir sorunla karşı karşıyayken bir de üzerine Sapanca yolunun daraltılması eklendi.
Gölbaşı parkla, Uzunkum’u birbirine bağlayan Sakarya Caddesi’nin görüntüsü çok kirliydi. Yaklaşık 750 metre uzunluktaki bir alan. Müthiş bir göl manzarasına sahip. Şeridin dışında kalan göle bakan toprak kısma araçlar park ediyor, göl manzarasının eşliğinde nahoş hadiselere sebebiyet veriyorlardı. Detaylarına girmeyeceğim, siz de biliyorsunuz. Bu çirkinlik ortadan kaldırılmalıydı, evet! Sapanca Belediyesi yaklaşık 8 ay önce hem Sapanca’nın girişi olması hem de estetik bir görüntü yakalanabilmesi için bir çalışma başlattı. İyi niyetle yola çıkıldığını düşünüyorum. Çalışmalar ağır aksak devam etti. Birkaç hafta önce şekil almaya başladı. Önümüzde Arifiye Gölbaşı Park’ın katmış olduğu problemler zinciri varken sağ şeridin dibinden boylu boyunca bordür örüldü. Sağ şeridin dip kenarı bordür, sol şeridin dip kenarı panel çit. Yolun hafif kıvrımlı kavisinin haricinde maksimum yol genişliği 12 metre. Karşılıklı iki araba ancak geçiyor. Sapanca’nın ana girişi!
Şimdi yetkililere sormak istiyorum. Yahu iyi niyetle çıktığınız bu yolda herhangi bir mühendislik desteği aldınız mı? Yoksa Belediye işi deyip göz kararı hayal gücünüzle mi tasarladınız? Yapılmasını planladığınız ve büyükte aşama kaydettiğiniz gölbaşı yürüyüş parkurunda sizce kaç aile çocuğuyla güven içerisinde yürümeyi tercih edecek? Anayola bitişik. Yürüyüş parkuruyla yolu birbirinden ayıran sadece 27 cm yükseklikte bir bordür. Hangi ebeveyn çocuğunun elinden tutup burada yürüyebilir. Ya araç şeritten çıkarsa, nerede emniyet? Can güvenliği! Diğer taraftan yağmur yağdığında yolun kenar kısmında ciddi manada su birikiyor. Araçlar dengesizce savruluyor. Yapıldığı bahsedilen yağmur kanalları yetersiz. Yolu bilmeyen bir sürücü fark edemediği su birikintisinin girdabı, hız haddinin panikliğiyle gözünü ya karşı şeritten gelen arabanın kaputunda ya da yürüyüş yolunun kolektör kısmında açar! Hele ki geceleyin, Allah muhafaza! Bir de zifiri karanlık. Gölbaşı Park’ın girişinden başlayan tehlike arteri Uzunkum'un girişine kadar uzatılmış oldu. İyi bir şey yapalım derken göz çıkarmanın bir manası yoktu!
Karayollarının Gölbaşı Park’ın girişine acil bir önlem alması elzemken bir de yürüyüş parkuruyla içinden çıkılmaz bir hale dönüşmesine engel olmaması manidar! Park sorunu, geçiş hakkı problemi, trafiğe çıkan acemi sürücülerin hamleleri, yaz yoğunluğu, yağmur sonrasında yolda oluşacak su birikintilerinin tehlikesi, karanlıkta araçların bordürleri fark edemeyişi, parkurda yürüyen insanlarla yoldan geçen araçların arasındaki mesafe yakınlığı kafalarda hep bir soru işareti olacak. Çözüm basitti. Yol daraltılmadan genişletilerek de yürüyüş parkuru yapılabilirdi. Göl suyuna zarar vermeden, çelik (demir) iskelet sistemi üzerine oturtulan, ahşap tasarımlı, yol kotundan en az 1 metre yükseklikte ve 3 metre uzaklıkta, korkulukları olan, son derece şık görünümlü bir alan ortaya çıkarılabilinirdi. Önce insan odaklı olunabilseydi! Maliyet düşünülmeseydi! Mühendislik ön planda tutulabilseydi! Sapanca’nın ne kadar değerli bir ilçe olduğuna inanabilinseydi! Evet, proje tamamlanınca görüntü kirliliği ortadan kalkacak! Talep görse de görmese de parkur oluşturulacak! Can ve mal güvenliği, yol konforu, sürüş emniyeti hep eksik kalacak.
Yarın öbür gün birileri çark edip böyle olmamış yıkalım baştan yapalım da diyebilir. Deneme yanılma! Nasılsa burası Türkiye! Yap boz! Sağlıcakla kalın.
Birkaç yıl önce Arifiye Belediyesi göle sıfır Gölbaşı Park’ı inşa etti. Bu park kısa bir süre içerisinde yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı oldu. Talep öylesine fazlalaştı ki Sapanca – Arifiye anayolu üzerinde araç parkları yapılmaya başlandı. Göl Park girişi Sapanca anayolu üzerine bitişik olunca trafik problemleri baş gösterdi. Arifiye Belediyesi’nin bu projeyi hayata geçirirken gelecekte oluşabilecek trafik kargaşasını dikkate aldığını kesinlikle düşünmüyorum. Yaklaşık 90 bin m² alana tesis kuruyorsunuz, fakat aynı noktadan tek bir giriş ve çıkış veriyorsunuz. Bu giriş ve çıkışın bulunduğu nokta vızır vızır işleyen anayola bitişik. Bitişik olduğu anayolun genişliği 12 metre. Tek şerit. Araçların herhangi bir anormal durumda sağa ve sola refleks yapabilecekleri bir kenar şeridi yok. Ne hikmetse Karayolları bizim görebildiklerimizi görememiş! Mevcut halin işleyişine müsaade etmiş! Perşembe’nin gelişi Çarşamba’dan belli olur deyimiyle bunun çilesini halk çekiyor, özellikle yaz aylarında maddi hasarlı trafik kazalarından maalesef geçilmiyor. Yolda ilerleyen araç sürücüleri, nereden hangi aracın ne şekilde çıkabileceğini direksiyon başında hesaplarken adeta dokuz doğuruyor. Böylesine büyük ve ciddi bir sorunla karşı karşıyayken bir de üzerine Sapanca yolunun daraltılması eklendi.
Gölbaşı parkla, Uzunkum’u birbirine bağlayan Sakarya Caddesi’nin görüntüsü çok kirliydi. Yaklaşık 750 metre uzunluktaki bir alan. Müthiş bir göl manzarasına sahip. Şeridin dışında kalan göle bakan toprak kısma araçlar park ediyor, göl manzarasının eşliğinde nahoş hadiselere sebebiyet veriyorlardı. Detaylarına girmeyeceğim, siz de biliyorsunuz. Bu çirkinlik ortadan kaldırılmalıydı, evet! Sapanca Belediyesi yaklaşık 8 ay önce hem Sapanca’nın girişi olması hem de estetik bir görüntü yakalanabilmesi için bir çalışma başlattı. İyi niyetle yola çıkıldığını düşünüyorum. Çalışmalar ağır aksak devam etti. Birkaç hafta önce şekil almaya başladı. Önümüzde Arifiye Gölbaşı Park’ın katmış olduğu problemler zinciri varken sağ şeridin dibinden boylu boyunca bordür örüldü. Sağ şeridin dip kenarı bordür, sol şeridin dip kenarı panel çit. Yolun hafif kıvrımlı kavisinin haricinde maksimum yol genişliği 12 metre. Karşılıklı iki araba ancak geçiyor. Sapanca’nın ana girişi!
Şimdi yetkililere sormak istiyorum. Yahu iyi niyetle çıktığınız bu yolda herhangi bir mühendislik desteği aldınız mı? Yoksa Belediye işi deyip göz kararı hayal gücünüzle mi tasarladınız? Yapılmasını planladığınız ve büyükte aşama kaydettiğiniz gölbaşı yürüyüş parkurunda sizce kaç aile çocuğuyla güven içerisinde yürümeyi tercih edecek? Anayola bitişik. Yürüyüş parkuruyla yolu birbirinden ayıran sadece 27 cm yükseklikte bir bordür. Hangi ebeveyn çocuğunun elinden tutup burada yürüyebilir. Ya araç şeritten çıkarsa, nerede emniyet? Can güvenliği! Diğer taraftan yağmur yağdığında yolun kenar kısmında ciddi manada su birikiyor. Araçlar dengesizce savruluyor. Yapıldığı bahsedilen yağmur kanalları yetersiz. Yolu bilmeyen bir sürücü fark edemediği su birikintisinin girdabı, hız haddinin panikliğiyle gözünü ya karşı şeritten gelen arabanın kaputunda ya da yürüyüş yolunun kolektör kısmında açar! Hele ki geceleyin, Allah muhafaza! Bir de zifiri karanlık. Gölbaşı Park’ın girişinden başlayan tehlike arteri Uzunkum'un girişine kadar uzatılmış oldu. İyi bir şey yapalım derken göz çıkarmanın bir manası yoktu!
Karayollarının Gölbaşı Park’ın girişine acil bir önlem alması elzemken bir de yürüyüş parkuruyla içinden çıkılmaz bir hale dönüşmesine engel olmaması manidar! Park sorunu, geçiş hakkı problemi, trafiğe çıkan acemi sürücülerin hamleleri, yaz yoğunluğu, yağmur sonrasında yolda oluşacak su birikintilerinin tehlikesi, karanlıkta araçların bordürleri fark edemeyişi, parkurda yürüyen insanlarla yoldan geçen araçların arasındaki mesafe yakınlığı kafalarda hep bir soru işareti olacak. Çözüm basitti. Yol daraltılmadan genişletilerek de yürüyüş parkuru yapılabilirdi. Göl suyuna zarar vermeden, çelik (demir) iskelet sistemi üzerine oturtulan, ahşap tasarımlı, yol kotundan en az 1 metre yükseklikte ve 3 metre uzaklıkta, korkulukları olan, son derece şık görünümlü bir alan ortaya çıkarılabilinirdi. Önce insan odaklı olunabilseydi! Maliyet düşünülmeseydi! Mühendislik ön planda tutulabilseydi! Sapanca’nın ne kadar değerli bir ilçe olduğuna inanabilinseydi! Evet, proje tamamlanınca görüntü kirliliği ortadan kalkacak! Talep görse de görmese de parkur oluşturulacak! Can ve mal güvenliği, yol konforu, sürüş emniyeti hep eksik kalacak.
Yarın öbür gün birileri çark edip böyle olmamış yıkalım baştan yapalım da diyebilir. Deneme yanılma! Nasılsa burası Türkiye! Yap boz! Sağlıcakla kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder