Mahmudiye – Gişeler arası hayatta kalma yarışı
Sapanca Belediyesi
Sapanca Kaymakamlığı
Sakarya Büyükşehir Belediyesi
Sakarya Valiliği
Karayolları Genel Müdürlüğü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Bir doğru üzerinde öylesine 2 nokta ki! Geçiş hakkına sahip olmak isteyenlerin birbirine ve bölgeye tamamen fransız olduğu bir cendere. Sapanca’nın içeri ve dışarı açılan kapısının civarı. Adeta “Karambole” yaşıyoruz sözünü her geliş geçişte üstüne basa basa dedirten 500 metrelik bir alan. Sapanca Tem Gişeleri – Mahmudiye Segman sapağı arası.
Gözünüzde çift taraflı canlandırın. Otomobilinize bindiniz, İzmit yönüne doğru Güldibi ışıkları geçtiniz. 4,60 yükseklik 7 metre genişlikteki karanlık köprüyü ardınızda bıraktınız. Köprünün içerisinde duvar kenarından tek sıra halinde bordür taşının üzerinden çoluklu çocuklu yürüyen insanları gördünüz. Bedestenden alışveriş yapmışlar, muhtemelen evlerine dönüyorlar. Aklınız orda kalmışken birden önünüze döner kavşak çıktı. Tem’den çıkış yapanların Kırkpınar yönüne, Sapanca’dan gelenlerin Tem’e dönüş yaptığı yuvarlak. Tem gişeden çıkan araç yaklaşık 150 metre ilerledikten sonra duraksıyor, Kırkpınar yönünden Adapazarı yönüne giden araçların geçişini bekliyor. Bu kısmı atlattığında kavşağa giriyor ve Sapanca yönünden gelen araçların geçişini kolluyor. Bu yuvarlakta geçiş hakkı kavşaktan dönenindir kuralı pek dikkate alınmıyor desek yeri var. Alt taraftan gelen araçların hızı ve yol tutuşu, gerek yol kotu gerekse de kavşağın derinliği ve yola bükümü bu kuralı uygulamaya pek müsaade etmiyor.
Yuvarlağı sorunsuz atlattınız. Hiç beklemediğiniz anda karşı şeritteki Gündoğdu Caddesi’nden (Fuska – Lido suya bağlanan yol) bir aracın kestirmeden önünüze çıkması sürpriz olmayacaktır. Üstüne ütslük Bedestenin yaya girişi kısmında yolun refüjlerle daraltılmış olması sizin hafif kıvrımlı virajda fark etmeden çift şeritten tek şeride düşmenizi sağlayacak. Gözle kaş arasında sıkıştırılmadıysanız hayat devam ediyor demektir. Döner kavşağın uzantısını bitirdiniz, hafif virajı döndünüz. Sağ cenahınızda mahmudiye mezarlığı, sol tarafınızda manav tezgahlarının önünde park yapmış araçlar, iri taşlığa giden tali sokak, mahmudiye mezarlığının karşı kısmı. Bir nefeste geçtiğinizi zannettiniz. Bedestenin kör noktadaki araç giriş ve çıkış noktası, yola bağlanan kısmında 15 Temmuz Çeşmeleri bir de otobüs durağı. Hemen durağın dibine park yapmış 13 metre dorseli TIR’lar. Sağınızda bunlar cereyan ederken, önünüz ve solunuz tam keşmekeş.
Karşı şeritten gelenler içinde pek değişen bir şey yok. Yukarıdan su fabrikalarından (Danone vs) ve yeme içme tesislerinden (Sopeli vs.) inenlerin köy konağının oradan yola bağlanma gayretleri. Manevra yapmaya çalışan tonajlı tırlar, Arap turistleri taşıyan siyah siyah vitolar, günübirlik Sapanca’ya gelmiş yerli turistler acaba hangisi önce yol alabilecek öncelik çatışmaları. Hesaplayamadıkları bir şey karşılarında ki yolun kenarına inşa edilmiş Mila su fabrikası. Oradan da bir şey çıkabilir! Fabrikaya giren çıkan araçlar. Köy konağının önüne park etmiş geri geri yola çıkmayan araçlar. Kim kime dum duma derken, Mahmudiye deresi köprüsüne geldiniz. Oh demeyin! Köprünün dibinden Mahmudiye’den inip yola bağlanmaya çalışan araçlar. Carrefoursa’ya giren kestirme yol. Yolun ortasında gibi duran ağacın etrafına yapılmış araç parkları. Mahmudiye camiinde namaz kılmak için yanaşan araçlar. Segman caddesi güzergâhında bulunan Carrefoursa, Federal Mogul, Damla Su Fabrikası’na gelen giden tonajlı araçlar. Derin bir nefes alacaktınız ki TIR’ın biri manevra için yola kafasını çıkartmamış olsun! Kafayı döndürüp kasasını yola hizalayana dek arkanızda Bedestenin girişine kadar, karşınızda Cevizdibine kadar sıralı trafik oluşmuş.
Kimin ilerlemeye, kimin durmaya, kimin dönmeye, kimin geri geri gelmeye, kimin yola çıkmaya, kimin park etmeye, kimin sollamaya, kimin sağınızdan yol almaya çalıştığını derin his ve tecrübelerle yönetmeye çalıştığınız 500 metrelik bir alan. Buradaki şoför psikolojisinin çok bilinmeyenli denklemini çözmek için kafa patlatanlar döndüklerinde denklemin formülünün çarçabuk değiştiğini her seferinde tecrübe ederler. Belirttiğim alanda ki bir baştan diğer uca 500 metrelik mesafede tam 16 noktada kaza riskiyle karşı karşıyasınız. Yaz sezonu turizm hareketliyken su fabrikaları da körüklü çalışmakta. Bu alanda ciddi bir trafik sorunu var.
Yetkililere yüksek sesle sesleniyorum. Hiçbir ödenek nefes alıp veren candan daha önemli değil! İnsanı yaşat ki devlet yaşasın! Ödenek çıkartılamıyorsa, soruna çözüm bulunamıyorsa o koltuklarda oturmanın ne önemi var? Dronu havaya kaldırıp yapacağınız çekimle sorunun hangi boyutlara ulaştığını görme şansını yakalayabilirsiniz. Sapanca’nın her geçen gün çığ gibi büyüyen trafik sorunu karşısında önlemler geliştirebiliyor musunuz? İlçenin ulaşım master (ana) planını ne zaman devreye sokmaya, yürürlüğe geçirmeyi düşünüyorsunuz? Sapanca’da sorunlar yumağı ve sorunlar stoğu oluşmaya başladı. Günübirlik çözüm anlayışıyla yumak genişlemeye devam ediyor! Gelecek nesillere yaşanabilinir bir Sapanca bırakmak dileğiyle! Sağlıcakla kalın.
Sakarya Büyükşehir Belediyesi
Sakarya Valiliği
Karayolları Genel Müdürlüğü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Bir doğru üzerinde öylesine 2 nokta ki! Geçiş hakkına sahip olmak isteyenlerin birbirine ve bölgeye tamamen fransız olduğu bir cendere. Sapanca’nın içeri ve dışarı açılan kapısının civarı. Adeta “Karambole” yaşıyoruz sözünü her geliş geçişte üstüne basa basa dedirten 500 metrelik bir alan. Sapanca Tem Gişeleri – Mahmudiye Segman sapağı arası.
Gözünüzde çift taraflı canlandırın. Otomobilinize bindiniz, İzmit yönüne doğru Güldibi ışıkları geçtiniz. 4,60 yükseklik 7 metre genişlikteki karanlık köprüyü ardınızda bıraktınız. Köprünün içerisinde duvar kenarından tek sıra halinde bordür taşının üzerinden çoluklu çocuklu yürüyen insanları gördünüz. Bedestenden alışveriş yapmışlar, muhtemelen evlerine dönüyorlar. Aklınız orda kalmışken birden önünüze döner kavşak çıktı. Tem’den çıkış yapanların Kırkpınar yönüne, Sapanca’dan gelenlerin Tem’e dönüş yaptığı yuvarlak. Tem gişeden çıkan araç yaklaşık 150 metre ilerledikten sonra duraksıyor, Kırkpınar yönünden Adapazarı yönüne giden araçların geçişini bekliyor. Bu kısmı atlattığında kavşağa giriyor ve Sapanca yönünden gelen araçların geçişini kolluyor. Bu yuvarlakta geçiş hakkı kavşaktan dönenindir kuralı pek dikkate alınmıyor desek yeri var. Alt taraftan gelen araçların hızı ve yol tutuşu, gerek yol kotu gerekse de kavşağın derinliği ve yola bükümü bu kuralı uygulamaya pek müsaade etmiyor.
Yuvarlağı sorunsuz atlattınız. Hiç beklemediğiniz anda karşı şeritteki Gündoğdu Caddesi’nden (Fuska – Lido suya bağlanan yol) bir aracın kestirmeden önünüze çıkması sürpriz olmayacaktır. Üstüne ütslük Bedestenin yaya girişi kısmında yolun refüjlerle daraltılmış olması sizin hafif kıvrımlı virajda fark etmeden çift şeritten tek şeride düşmenizi sağlayacak. Gözle kaş arasında sıkıştırılmadıysanız hayat devam ediyor demektir. Döner kavşağın uzantısını bitirdiniz, hafif virajı döndünüz. Sağ cenahınızda mahmudiye mezarlığı, sol tarafınızda manav tezgahlarının önünde park yapmış araçlar, iri taşlığa giden tali sokak, mahmudiye mezarlığının karşı kısmı. Bir nefeste geçtiğinizi zannettiniz. Bedestenin kör noktadaki araç giriş ve çıkış noktası, yola bağlanan kısmında 15 Temmuz Çeşmeleri bir de otobüs durağı. Hemen durağın dibine park yapmış 13 metre dorseli TIR’lar. Sağınızda bunlar cereyan ederken, önünüz ve solunuz tam keşmekeş.
Karşı şeritten gelenler içinde pek değişen bir şey yok. Yukarıdan su fabrikalarından (Danone vs) ve yeme içme tesislerinden (Sopeli vs.) inenlerin köy konağının oradan yola bağlanma gayretleri. Manevra yapmaya çalışan tonajlı tırlar, Arap turistleri taşıyan siyah siyah vitolar, günübirlik Sapanca’ya gelmiş yerli turistler acaba hangisi önce yol alabilecek öncelik çatışmaları. Hesaplayamadıkları bir şey karşılarında ki yolun kenarına inşa edilmiş Mila su fabrikası. Oradan da bir şey çıkabilir! Fabrikaya giren çıkan araçlar. Köy konağının önüne park etmiş geri geri yola çıkmayan araçlar. Kim kime dum duma derken, Mahmudiye deresi köprüsüne geldiniz. Oh demeyin! Köprünün dibinden Mahmudiye’den inip yola bağlanmaya çalışan araçlar. Carrefoursa’ya giren kestirme yol. Yolun ortasında gibi duran ağacın etrafına yapılmış araç parkları. Mahmudiye camiinde namaz kılmak için yanaşan araçlar. Segman caddesi güzergâhında bulunan Carrefoursa, Federal Mogul, Damla Su Fabrikası’na gelen giden tonajlı araçlar. Derin bir nefes alacaktınız ki TIR’ın biri manevra için yola kafasını çıkartmamış olsun! Kafayı döndürüp kasasını yola hizalayana dek arkanızda Bedestenin girişine kadar, karşınızda Cevizdibine kadar sıralı trafik oluşmuş.
Kimin ilerlemeye, kimin durmaya, kimin dönmeye, kimin geri geri gelmeye, kimin yola çıkmaya, kimin park etmeye, kimin sollamaya, kimin sağınızdan yol almaya çalıştığını derin his ve tecrübelerle yönetmeye çalıştığınız 500 metrelik bir alan. Buradaki şoför psikolojisinin çok bilinmeyenli denklemini çözmek için kafa patlatanlar döndüklerinde denklemin formülünün çarçabuk değiştiğini her seferinde tecrübe ederler. Belirttiğim alanda ki bir baştan diğer uca 500 metrelik mesafede tam 16 noktada kaza riskiyle karşı karşıyasınız. Yaz sezonu turizm hareketliyken su fabrikaları da körüklü çalışmakta. Bu alanda ciddi bir trafik sorunu var.
Yetkililere yüksek sesle sesleniyorum. Hiçbir ödenek nefes alıp veren candan daha önemli değil! İnsanı yaşat ki devlet yaşasın! Ödenek çıkartılamıyorsa, soruna çözüm bulunamıyorsa o koltuklarda oturmanın ne önemi var? Dronu havaya kaldırıp yapacağınız çekimle sorunun hangi boyutlara ulaştığını görme şansını yakalayabilirsiniz. Sapanca’nın her geçen gün çığ gibi büyüyen trafik sorunu karşısında önlemler geliştirebiliyor musunuz? İlçenin ulaşım master (ana) planını ne zaman devreye sokmaya, yürürlüğe geçirmeyi düşünüyorsunuz? Sapanca’da sorunlar yumağı ve sorunlar stoğu oluşmaya başladı. Günübirlik çözüm anlayışıyla yumak genişlemeye devam ediyor! Gelecek nesillere yaşanabilinir bir Sapanca bırakmak dileğiyle! Sağlıcakla kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder