İtalyan Kampı Sporcu Atölyesi - Son -
Ekonomi ve Spor, her iki dalda alaylı ve mektepli olarak, kişisel gelişimimizi
tarif eden paragrafla başlamıştım hatırlayacak olursanız Sporcu Atölyesi yazı
dizisine.
O halde yazı dizisinin son bölümünde ağırlığımız ekonomi olsun ancak bir farkla “Bilinçli Ekonomi”. Dünya çapında 200 milyar doları aşan, ülkemizde 2 milyar dolara yaklaşan, şirketi, çalışanı, tesisi, ithalatı – ihracatı, arz ve talebi, cirosu, gelir ve gideri olan, tekstilden turizme, hızlı tüketimden medyaya, reklamdan organizasyona, KOBİ’den esnafa, matbaadan bilişime kadar birçok sektörü direkt etkileyebilen bir endüstri, Futbol ekonomisi. Günümüzde faaliyet konusu futbol olup, borsaya açılmış, bilanço ve elde ettiği başarılara göre, yatırımcılar tarafından piyasa değerlerinin belirlendiği yüzlerce şirketin var olduğu dev ekonomi.
Sporcu Atölyesi’nden geçen 80 kuşağını, kamp merkezinin ilçeye kattığı havayı, sosyalleşebilme ve rol model seçebilme duraklarını anlatmıştım sizlere. Zengin bir sporcu kaynağına sahip olmamıza rağmen kolektif anlamda uzun yıllardır Türk Sporuna damga vuramadığımızdan, hammaddenin bolluğundan, işleyecek alanların olmadığından dem vurmuştum. İlçe olarak son yıllarda turizmi öncelik olarak belirlemiş durumdayız. Pansiyon, Butik Otel, Yıldızlı otel derken ilçemiz turizm çeşitlemesinde günübirlik turizme yönelmiş durumda hitap ettiği kitle olarak. Yerli ve yabancı turistlerin Sapanca’da konaklamaları yıl ortalamasına göre 1 güne tekabül etmektedir. Bu şekli ile sektörün ilçe ekonomisine ve kültürüne katkısı çok düşüktür. Oysaki Sapanca, lokasyonu ve doğasından gelen avantajları düşünüldüğünde “Spor Turizmi” için mükemmel özelliklere sahiptir. Konaklama gün sayısının arttığı, esnaf ve bölgede ki sporcunun faydalanabildiği, kameraların ve kitle ilgisinin bir anda çevrildiği, sürekli gündemde kalabilme ve marka değerini her geçen gün yükseltebilme fırsatlarını sunan bir turizm çeşididir
Spor Turizmi. Üç büyükler ve Sapanca denkleminde aklımıza ilk neresi gelir? Sapanca vakıf otel. Bugün hala Vakıf Otelin hafızalardan silinmemesinin en büyük sebebi, futbol takımlarının kamp yaptığı dönemlerde günlerce yazılı ve görsel medyanın büyük puntolu haberlerindeki manşetlerinden dolayı değil midir? Bugün Antalya her yıl ortalama 1200 futbol takımına ev sahipliği yapıyor. İklimsel ve coğrafi konumundan ötürü Antalya spor kulüpleri tarafından kış dönemine denk gelen 15 günlük sezon arasında tercih edilmesine rağmen, 150 milyon doları bulan spor turizmi ekonomisindeki pastadan en fazla payı alan ilimiz. Yaz kampları denildiğinde genelde Bolu aklımıza gelir. Bolu verdiği hizmet kalitesi bakımından kendisini bir türlü yenileyemedi. Fenerbahçe Topuk Yaylası kamp tesisleri bir anda Bolu’nun önüne geçti. Kartepe Green Park kış aylarında kayak sporuna yönelenlerin adresiyken, yaz aylarında futbol kulüpleri tarafından tercih edilir. Ancak bölgedeki yüksek rakımın getirmiş olduğu sis dezavantajı ve saha yetersizliği sebebiyle bir sefer kamp yapan takımın gelecek dönemdeki kamp tercihleri arasında yer almaz Kartepe. Sapanca, turizmde tercihini günübirlik turizm yerine spor turizminden yana kullanır ise; İlçe ekonomisini canlandırabilmede, spor kültürünü arttırabilmede, rol modelleri çoğaltabilmede, futbol takımlarımızın vizyon ve misyonuna profesyonel bakış açısı kazandırabilmede, sürekli gündemde kalabilme ve marka değerini yükseltebilmede, sporcularımıza nezih ortamlarda kamp yapabilme imkanlarını sunabilmede, spor endüstrisinden hak ettiği payı alabilmede ve futbol ekonomisinin Sapanca ile özdeşleştirebilmesinde ciddi bir adıma, ülkemizde ise spor turizmi açısından önemli bir tercihe sahip olacaktır.
Sporcu Atölyesi, Oyun atölyesi, Fikir Atölyesi, Kariyer Atölyesi, Lezzet Atölyesi, Ferforje Atölyesi. Kısacası, Sanatkarların eserlerini hazırladıkları mutfaktır, Atölye. Sporcu atölyelerimizi çoğaltmalı, marka değerimizi oluşturmalı, ünlü markaların vitrinlerindeki yerlerimizi almalıyız. İmkansal açıdan spor kültürünün kaybolmaya yüz tuttuğu bir dönemde, ilçemizdeki kulüplere sunduğu imkanlardan, sporcularımıza sağladığı maddi ve manevi desteklerden, ilçe sporuna kattığı enerjiden, yeni spor alanlarının oluşturulması ve bilinçli programların hazırlanması için gösterdiği çabalardan ötürü Belediye Başkanımız Sayın Aydın Yılmazer’e teşekkürlerimi sunuyorum. Bu ilçe futbolda profesyonel liglerde mücadele eden bir takımı hak ediyor. Bunun için elbirliği ile hep birlikte çalışmalıyız. Birebir Ekonomi ile entegre edilmiş modern futbolun beşiği İngilizlerin deyimiyle biz de Soccer Economy, Football Academy, Football Collection and Football Workshop bütünlemesini, bütünleştirmeliyiz. Bu destinasyonu sağlayabilecek imkanlarımız, ürünlerimiz, nitelikli bireylerimiz ve beyinlerimiz mevcut. Futbol bir kentin prestij kaynağı, yerel ekonominin de önemli bir kalemidir.
Perspektifi geniş olan, resme büyük açıdan bakan toplumlar her daim bir adım öndedir. Sağlıcakla kalın.
O halde yazı dizisinin son bölümünde ağırlığımız ekonomi olsun ancak bir farkla “Bilinçli Ekonomi”. Dünya çapında 200 milyar doları aşan, ülkemizde 2 milyar dolara yaklaşan, şirketi, çalışanı, tesisi, ithalatı – ihracatı, arz ve talebi, cirosu, gelir ve gideri olan, tekstilden turizme, hızlı tüketimden medyaya, reklamdan organizasyona, KOBİ’den esnafa, matbaadan bilişime kadar birçok sektörü direkt etkileyebilen bir endüstri, Futbol ekonomisi. Günümüzde faaliyet konusu futbol olup, borsaya açılmış, bilanço ve elde ettiği başarılara göre, yatırımcılar tarafından piyasa değerlerinin belirlendiği yüzlerce şirketin var olduğu dev ekonomi.
Sporcu Atölyesi’nden geçen 80 kuşağını, kamp merkezinin ilçeye kattığı havayı, sosyalleşebilme ve rol model seçebilme duraklarını anlatmıştım sizlere. Zengin bir sporcu kaynağına sahip olmamıza rağmen kolektif anlamda uzun yıllardır Türk Sporuna damga vuramadığımızdan, hammaddenin bolluğundan, işleyecek alanların olmadığından dem vurmuştum. İlçe olarak son yıllarda turizmi öncelik olarak belirlemiş durumdayız. Pansiyon, Butik Otel, Yıldızlı otel derken ilçemiz turizm çeşitlemesinde günübirlik turizme yönelmiş durumda hitap ettiği kitle olarak. Yerli ve yabancı turistlerin Sapanca’da konaklamaları yıl ortalamasına göre 1 güne tekabül etmektedir. Bu şekli ile sektörün ilçe ekonomisine ve kültürüne katkısı çok düşüktür. Oysaki Sapanca, lokasyonu ve doğasından gelen avantajları düşünüldüğünde “Spor Turizmi” için mükemmel özelliklere sahiptir. Konaklama gün sayısının arttığı, esnaf ve bölgede ki sporcunun faydalanabildiği, kameraların ve kitle ilgisinin bir anda çevrildiği, sürekli gündemde kalabilme ve marka değerini her geçen gün yükseltebilme fırsatlarını sunan bir turizm çeşididir
Spor Turizmi. Üç büyükler ve Sapanca denkleminde aklımıza ilk neresi gelir? Sapanca vakıf otel. Bugün hala Vakıf Otelin hafızalardan silinmemesinin en büyük sebebi, futbol takımlarının kamp yaptığı dönemlerde günlerce yazılı ve görsel medyanın büyük puntolu haberlerindeki manşetlerinden dolayı değil midir? Bugün Antalya her yıl ortalama 1200 futbol takımına ev sahipliği yapıyor. İklimsel ve coğrafi konumundan ötürü Antalya spor kulüpleri tarafından kış dönemine denk gelen 15 günlük sezon arasında tercih edilmesine rağmen, 150 milyon doları bulan spor turizmi ekonomisindeki pastadan en fazla payı alan ilimiz. Yaz kampları denildiğinde genelde Bolu aklımıza gelir. Bolu verdiği hizmet kalitesi bakımından kendisini bir türlü yenileyemedi. Fenerbahçe Topuk Yaylası kamp tesisleri bir anda Bolu’nun önüne geçti. Kartepe Green Park kış aylarında kayak sporuna yönelenlerin adresiyken, yaz aylarında futbol kulüpleri tarafından tercih edilir. Ancak bölgedeki yüksek rakımın getirmiş olduğu sis dezavantajı ve saha yetersizliği sebebiyle bir sefer kamp yapan takımın gelecek dönemdeki kamp tercihleri arasında yer almaz Kartepe. Sapanca, turizmde tercihini günübirlik turizm yerine spor turizminden yana kullanır ise; İlçe ekonomisini canlandırabilmede, spor kültürünü arttırabilmede, rol modelleri çoğaltabilmede, futbol takımlarımızın vizyon ve misyonuna profesyonel bakış açısı kazandırabilmede, sürekli gündemde kalabilme ve marka değerini yükseltebilmede, sporcularımıza nezih ortamlarda kamp yapabilme imkanlarını sunabilmede, spor endüstrisinden hak ettiği payı alabilmede ve futbol ekonomisinin Sapanca ile özdeşleştirebilmesinde ciddi bir adıma, ülkemizde ise spor turizmi açısından önemli bir tercihe sahip olacaktır.
Sporcu Atölyesi, Oyun atölyesi, Fikir Atölyesi, Kariyer Atölyesi, Lezzet Atölyesi, Ferforje Atölyesi. Kısacası, Sanatkarların eserlerini hazırladıkları mutfaktır, Atölye. Sporcu atölyelerimizi çoğaltmalı, marka değerimizi oluşturmalı, ünlü markaların vitrinlerindeki yerlerimizi almalıyız. İmkansal açıdan spor kültürünün kaybolmaya yüz tuttuğu bir dönemde, ilçemizdeki kulüplere sunduğu imkanlardan, sporcularımıza sağladığı maddi ve manevi desteklerden, ilçe sporuna kattığı enerjiden, yeni spor alanlarının oluşturulması ve bilinçli programların hazırlanması için gösterdiği çabalardan ötürü Belediye Başkanımız Sayın Aydın Yılmazer’e teşekkürlerimi sunuyorum. Bu ilçe futbolda profesyonel liglerde mücadele eden bir takımı hak ediyor. Bunun için elbirliği ile hep birlikte çalışmalıyız. Birebir Ekonomi ile entegre edilmiş modern futbolun beşiği İngilizlerin deyimiyle biz de Soccer Economy, Football Academy, Football Collection and Football Workshop bütünlemesini, bütünleştirmeliyiz. Bu destinasyonu sağlayabilecek imkanlarımız, ürünlerimiz, nitelikli bireylerimiz ve beyinlerimiz mevcut. Futbol bir kentin prestij kaynağı, yerel ekonominin de önemli bir kalemidir.
Perspektifi geniş olan, resme büyük açıdan bakan toplumlar her daim bir adım öndedir. Sağlıcakla kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder